جوانسازی با تزریق ژل

همه چیز در مورد جوانسازی با تزریق ژل

امروزه روش های متنوعی برای جوانسازی پوست وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین و ایمن ترین آن ها جوانسازی با تزریق ژل می باشد.

 

جوانسازی با تزریق ژل

 

در روش جوانسازی پوست با ژل سه نوع ژل در بازار وجود دارد که بهترین آن ژل های موقتی می باشد که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است.

این نوع ژل به دلیل اینکه از هیالورونیک اسید که در بافت بدن نیز یافت می شود تهیه شده در بدن ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی کند.

روش جوانسازی با تزریق ژل به شرح ذیل می باشد:

در این روش جوانسازی صورت پزشک ابتدا ناحیه تحت درمان را ضد عفونی کرده و سپس مقدار مشخصی ژل را در ناحیه تحت درمان تزریق می کند.

زمانی که ژل وارد صورت می شود باعث از بین رفتن چین وچروک های موجود در پوست صورت شده و با کلاژن سازی سبب طراوت و جوانی پوست می شود.

مزایای جوانسازی با تزریق ژل به شرح ذیل می باشد:

  • این روش جوانسازی پوست به مقرون به صرفه می باشد.
  • کاملا ایمن بوده و هیچ عارضه ای برای بیمار ندارد.
  • دوره نقاهت آن کوتاه می باشد.

 

 

کاربردهای تزریق ژل چیست ؟

  • از بین بردن چین و چروک های موجود در پیشانی
  • رفع خط اخم
  • از بین بردن خط اندوه
  • رفع خط خنده
  • برجسته کردن لب و گونه

چه کسی کاندید مناسبی برای تزریق ژل است؟

اگر از نظر جسمی سالم و متعهد به حفظ سلامت پوست هستید، سیگار نمی کشید، چشم انداز مثبت و اهداف واقع بینانه در ذهن دارید، کاندید مناسبی برای تزریق می باشید. اما افراد با آکنه فعال، سابقه آلرژی های شدید و بیماری خود ایمنی کاندید ایده الی برای تزریق نیستند.

تزریق کلاژن :

کلاژن فراوان ترین پروتئین پوست است. در استخوان ها ، غضروف ها ، پوست و تاندون ها دیده می شود. از آنجا که کلاژن تا حد زیادی مسئول انعطاف پذیری پوست است، باعث می شود پوست ظاهر جوان تری داشته باشد.

کلاژن پس از یک سن خاص در بدن تجزیه می شود، تزریق این پروتئین می تواند جایگزین منبع اصلی آن در بدن و باعث کاهش چین و چروک در مناطق خاص صورت نیز می شود از جمله بینی، خطوط اطراف چشم (پای کلاغ) و دهان (خط اخم)، پیشانی. کلاژن برای بهبود ظاهر زخم های فرو رفته یا توخالی ایده آل است.

ماندگاری ژل به عوامل مختلفی مانند متابولیسم بدن، شدت علائم و نوع ماده تشکیل دهنده بستگی دارد و می تواند شش ماه و بیشتر باشد.

 

 

تزریق پلاسما ژل:

از فیلرهای صورت معمولاً در پزشکی زیبایی برای افزایش حجم در نواحی خاصی از صورت استفاده می شود. اما فیلرهای ژل از مواد شیمیایی سخت ساخته می شوند که به طور طبیعی وجود ندارند و برای بدن بیگانه هستند

با استفاده از پلاسمای بیمار می توان یک پرکننده ژل جایگزین و به همان اندازه موثر ایجاد کرد. هنگامی که به صورت تزریق می شود ، ظاهر صاف تری ایجاد می شود. در حالی که پرکننده های ژل طبیعی ساخته شده از پلاسما فقط سه تا شش ماه دوام می آورند ، با ترکیب روش با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت PRP ، ماندگاری پرکننده افزایش می یابد.

تزریق ژل پی آر پی:

ژل پلاسمای غنی از پلاکت با فراوری خون بیمار ساخته می شود و برای حجم دادن، برجسته کردن و جوان سازی صورت به مناطق هدف تزریق می شود. پلاکت خون حاوی پروتئین های بسیاری است که از فاکتورهای رشد محسوب می شوند. خون بیمار برای جداسازی پلاسما و پلاکت ها سانتریفیوژ می شود. سپس پلاسما با استفاده از میکرونیدل به نواحی خاصی از صورت مانند گونه، لب، اطراف چشم و دهان تزریق می شود.

پلاسما باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم پوست می شود.  ژل پلاکت منبع بسیاری از پروتئین های محلول (عوامل رشد) است که می تواند بازسازی بافت را تعدیل کند. تحریک فیبروبلاست های پوستی نقش مهمی در بازسازی بافت و ترمیم زخم دارند. از ژل های PRP اخیراً به عنوان ماده پر کننده در جراحی زیبایی استفاده می شود. این ژل نه تنها از نظر حجمی بلکه از مزایای فاکتور رشد پلاکت و سیتوکین ها نیز برخوردار است. به همین دلیل، ژل PRP به عنوان ماده پر کننده چین و چروک بینی، گونه، دست بکار می رود.

مزوژل:

یکی از بهترین روش های درمانی برای مشکلات پوستی در اطراف چشم است. ژل مزوژل حاوی اسید هیالورونیک، کوآنزیم ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که در فرآیند مزوتراپی استفاده می شود.

اسید هیالورونیک یکی از مهمترین عناصر مزوژل است. اسید هیالورونیک نوعی قند است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد. آب را در خود نگه می دارد و به آبرسانی پوست کمک می کند.

تمام مواد و عناصر به کار رفته در مزوژل باعث ساخت کلاژن میشود، خون رسانی به بافت ها و اندام ها را افزایش می دهد. از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در مزوژل برای تقویت و ترمیم پوست استفاده می شود.

اسید هیالورونیک با افزایش سن در پوست از بین می رود و نتیجه آن از دست دادن طراوت و شادابی پوست است. در این تکنیک، اسید هیالورونیک پوست بازسازی می شود ، به طوری که بافت های پوست به خوبی تراز می شوند، جوانی، شادابی و زیبایی پوست احیا می شود.

می توان به راحتی خطوط خنده یا خطوط عمیق پوستی را در ناحیه اخم و اطراف چشم برطرف کرد. بعضی از افراد ممکن است گونه های نامتقارن یا تغییر شکل یافته ای داشته باشند که باعث ایجاد چهره های خسته و بی حال می شود.

با کمک مزوژل می توان گونه های مناسب و خوش فرم را برای این افراد ایجاد کرد. در افرادی که صورت باریکی دارند، مزوژل همچنین می تواند با افزودن حجم به گونه ها ، مشکل را برطرف کند.

 

 

بهترین زمان برای تزریق مزوژل زیر چشم:

یکی از سوالات متداول بهترین زمان برای انجام روش مزوژل است. بیشتر متخصصان معتقدند که نباید قبل از 18 سالگی مزوژل انجام داد. پزشکان معتقدند که بهترین زمان بین بیست تا سی سالگی است.

چه کسانی نمی توانند از مزوژل بهره مند شوند؟

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند ابتلا به دیابت، سرطان، اختلال بافت همبند، لوپوس و غیره، زنان باردار و شیرده، کسانی که داروهای خاصی مصرف می کنند کاندیداهای خوبی برای دریافت این تکنیک نیستند.

افرادی که پوستی شل و آویزان دارند نباید مزوژل انجام دهند. این افراد برای نتایج بهتر می توانند از روش های دیگری به غیر از مزوژل مانند تزریق ژل و لیفتینگ استفاده کنند.

اقدامات قبل از جوانسازی با تزریق ژل به شرح ذیل می باشد:

  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جوانسازی پوست انتخاب یک کلینیک زیبایی مجهزی و معتبر می باشد.
  • برای انتخاب کلینیک مورد نظر می توانید در گوگل جستجو کنید یا از دوستان خود بپرسید.
  • حتما برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای کلینیک مورد نظر را مشاهده کنید.
  • بیمار به این نکته توجه داشته باشد که به مدت یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات خودداری کند.

 

 

مراقبت های بعد از جوانسازی با تزریق ژل

اینکه ژل به کدام ناحیه از صورت یا بدن شما تزریق شده و برند ژل مورد استفاده چیست فرقی نمی کند در هر صورت باید بعد از اتمام تزریق، یکسری نکات و مراقبت ها را انجام داده و رعایت کنید. با اینکه در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از جوانسازی با تزریق ژل اشاره کرده ایم ولی کادر درمانی متخصص کلینیک بنیتا قبل از انجام این روش جوانسازی، تمامی نکات و دستورالعمل هایی که باید رعایت کنید را خدمت تان شرح خواهند داد.

افرادی که این نکات را به درستی رعایت نموده و در انجام آن ها کوتاهی نمی کنند به نتایج مطلوب و درخشانی از آن دست می یابند اما در طرف مقابل اشخاصی که انجام و رعایت این نکات و مراقبت ها را پشت گوش می اندازند به نتیجه کار لطمه وارد کرده و حتی امکان بروز برخی عوارض نیز در آن ها وجود خواهد شد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل عبارتنداز:

  • بهترین حالت برای خوابیدن بعد از تزریق ژل، خوابیدن به صورت طاقباز و به پشت است زیرا با این کار در حین خواب بالشت با نواحی تزریق شده تماس پیدا نکرده و به نقاط مورد نظر فشار وارد نخواهد شد.
  • از خوابیدن به روی شکم و پهلوها به مدت 2 روز جداً خودداری کنید.
  • به مدت 2 روز حین خواب و دراز کشیدن در زیر سر خود دو یا چند بالشت گذاشته و سر را از سطح بدن تان بالاتر نگه دارید. با این کار ورم ناشی از تزریق ژل سریع تر فروکش خواهد نمود.
  • ثابت ماندن ژل در نواحی تزریق شده الزامی بوده و ضرورت دارد. از طرفی ممکن است وضعیت ژل با انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن تغییر نماید از همین رو اجتناب از انجام چنین فعالیت هایی به مدت چند روز ضرورت دارد. همچنین افراد باید توجه داشته باشند که انجام چنین کارهایی فشار خون و ضربان قلب را افزایش داده و امکان دارد تاثیر منفی بر روی نتیجه بگذارند.
  • به مدت 4 ساعت پس از تزریق ژل از رفتن به حمام بخار خودداری نمایید.
  • پس از 1 روز می توانید انجام فعالیت های روزمره را از سر گرفته و دوش بگیرید.
  • ممکن است بعد از تزریق مقداری کبودی و تورم در نواحی تزریق شده بروز کند که موقتی و طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز رفع خواهد شد. گذاشتن کمپرس سرد موجب کاهش هرچه سریع تر کبودی و تورم می شود.

هزینه جوانسازی با تزریق ژل چقدر می باشد؟

هزینه جوانسازی پوست با تزریق ژل با توجه به ناحیه تحت درمان ، تعداد جلسات مورد نیاز، هزینه داروهای تزریق شده ، دستمزد بهترین پزشک و غیره تعیین می شود.

0 0 آرا
امتیاز دهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه