مراقبت های بعد از پی آر پی 

هدف ار رعایت مراقبت های بعد از پی آر پی دست یابی زیبا جویان به یک نتیجه عالی از پروسه زیبایی و درمانی یعنی پی آر پی می باشد. در واقع با مراجعه به کلینیک بینتا در تهران ، پزشکان حاذق و ماهر موارد مهم و لازم را به شما عزیزان توصیه خواهد کرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم ف رعایت هر یک از موارد ذکر شده می تواند در زمان کوتاهی شما را به نتیجه عالی برساند.

 

مراقبت های بعد از پی آر پی

مزایای روش پی آر پی چیست ؟

پیش از آن که با مراقبت های بعد از پی آر پی  آشنا شوید ، بهتر است بدانید که این روش جوانسازی پوست دارای مزیت های زیادی است که در ذیل به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره شده است:

  • انجام پی آر پی نیازمند ایجاد برش و به دنبال آن بخیه در پوست نیست.
  • این روش هزینه زیادی برای فرد به همراه نداشته و بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • تهاجمی نبوده، ایمن است و در نتیجه، انجام آن موجب بروز عوارض خاص در افراد نمی شود.
  • فرد بلافاصله پس از اتمام این روش قادر به از سرگیری فعالیت های روزمره خود می باشد؛ به بیان دیگر دوران نقاهت این روش بسیار کوتاه می باشد.

چگونگی شست و شو محل تزریق بعد از پی آر پی !

یکی از موارد حائز اهمیت در مراقبت های بعد از پی آر پی شست و شوی محل تزریق می باشد. در واقع از جانب پزشک توصیه می شود حدودا 7 الی 8 ساعت بعد از بکارگیری این پروسه جوانسازی ، افراد از شستن محل تزریق خودداری کنند و پس از گذشت این بازه زمانی با استفاده از یک شوینده ملایم و بدون وارد کردن هیچ گونه فشاری محل مورد نظر خود را شست و شو دهند.

از لایه برداری پوشت خود خودداری کنید !

استفاده از هرگونه محصولات لایه بردار در محل تزریق پی آر پی برای بازه زمانی توصیه شده و در مراقبت های بعد از پی آر پی از جانب پزشک ممنوع می باشد. با وجود مواد شیمیایی مضر موجود در این محصولات ، می توانند سبب بروز عوارضی در ناحیه مورد نظر نیز شوند.

از قرار گرفتن در برابر نور خورشید خودداری کنید !

توجه داشته باشید که تزریق پی آر پی حساسیت پوست را در روز های ابتدایی افزایش خواهد داد ، بنابراین به هنگام رعایت مراقبت های بعد از پی آر پی از قرار گرفتن در برابر اشعه مضر خورشید خودداری کنید و از ضد افتاب های با spf بالا 50 استفاده کنید.

از لوازم شخصی و بهداشتی خودتان استفاده کنید !

یکی از مواردی که باید شما زیبا جویان عزیز در مراقبت های بعد از پی آر پی  به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید ، که در مراقبت های بعد از تزریق پی آر پی از لوازم شخصی و بهداشتی خودتان استفاده کنید ، همچنین لازم است بعد از هر بار استفاده این ابزار ها کاملا شسته و ضد عفونی شوند تا عوارض جانبی و عفونت های غیر قابل درمان نیز رخ ندهند.

مراقبت های بعد از پی آر پی در تهران

  • طی 3 روز ابتدایی از مصرف ویتامین E، ویتامین C و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی همچون آسپرین اجتناب نمایید.
  • به مدت 1 هفته باید از استنشاق دود و مصرف نوشیدنی های حاوی نیکوتین، الکل و دخانیات خودداری کنید.
  • پرهیز از استحمام با آب داغ، رفتن به سونا و استخر طی مدت زمان تعیین شده توسط پزشک الزامی می باشد.
  • به هیچ عنوان طی روزهای ابتدایی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
  • از آرایش کردن به مدت 24 ساعت اجتناب کنید.
  • به مدت 1 هفته از انجام هرگونه فعالیتی که موجب تعریق شدید شما می شود همچون انجام ورزش های سنگین بپرهیزید. زیرا نتیجه این روش جوانسازی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • به هیچ عنوان تا زمانی که التهاب و ورم ناشی از پـی آر پی به طور کامل فروکش نکرده است اقدام به استفاده از کرم های اسکراب نکرده و صورت تان را لایه برداری نکنید.
  • توصیه همه پزشکان به افراد این است که در هر شرایطی و در هنگام خروج از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده نمایند؛ ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب در 7 روز اول پس از انجام پی آر پی دو چندان می گردد.
  • ناحیه ای که به آن تزریق صورت گرفته است را به هیچ عنوان فشار نداده و ماساژ ندهید.
  • از کمپرس سرد به منظور ایجاد تسریع در روند کبودی و تورم ناحیه تحت درمان استفاده نمایید.
  • چنانچه تزریق به سر صورت گرفته است لازم است استفاده از کلاه را برای مدتی کنار بگذارید.​

مقالات مرتبط

0 0 آرا
امتیاز دهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه