جوانسازی با آر اف

با گذر زمان ، افزایش سن و همچنین عوامل محیطی مانند آفتاب و آلودگی هوا ، پوست حالت شادابی و طراوت خود را از دست می دهد . پیری پوست و چهره برای هیچ کس خوشایند نیست و موجب می گردد تا افراد به دنبال روش های مناسب جوانسازی پوست باشند ،  جوانسازی با آر اف ، از جمله تکنیک های جوانسازی پوست می باشد که قصد داریم در این مقاله از سایت کلینیک بنیتا بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تهران به آن بپردازیم.

 

جوانسازی با آر اف

 

مراحل انجام جوانسازی با rf در کلینیک بنیتا

ابتدا موضع درمان ، تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و سپس به وسیله وارد کردن سوزن به پوست ، امواج به عمق پوست فرستاده می شوند و پوست را تحریک به کلاژن سازی می کنند ؛ پس از اتمام تمامی مراحل ، پوست بیمار کمی قرمز می شود که این قرمزی به تدریج از بین می رود. در حال حاضر دستگاه های لیزر آر اف فرکشنال که با ترکیبی از میکرونیدلینگ و رادیو فرکوئنسی ، موجب می شود تا اثر این روش به طور قابل توجهی افزایش یابد. آر اف فرکشنال با منظم نمودن رشته های کلاژن و تحریک تولید کلاژن ، منجر به سفتی و جوان شدن پوست می شود. استفاده از تکنیک ، در کلیه سنین امکان پذیر است و این قابلیت از محاسن جوانسازی با آر اف می باشد .

لایه برداری و جوانسازی با آر اف در تهران

جوانسازی و لیفت پوست به وسیله آر اف فرکشنال ، جز تکنیک های نوین درمان با امواج رادیوفرکوئنسی است که در طی آن اپیدرم و لایه میانی درم تحت فرایند جوانسازی قرار می گیرند . در تکنیک جوانسازی با آر اف لیزر ( امواج نوری ) به کار نمی رود و تنها با استفاده از امواج آر اف که به وسیله سیستم دوقطبی رادیوفرکوئنسی و غیر تهاجمی ساخته می شود ، انجام می گردد . جوانساخت پوست با rf در درمان و رفع اسکار آکنه ، جای جوش ، آثار آفتاب سوختگی و از بین بردن چین و چروک پوست ، به کار گرفته می شود .

چه تفاوتی میان پروسه زیبایی میکرونیدلینگ و آر اف وجود دارد ؟

میکرونیدلینگ و تکنیک فرکشنال هر دو به منظور جوانسازی پوست زیبا جویان مورد استفاده قرار می گیرند ، البته با این تفاوت که میکرونیدلینگ در مواقعی که میزان آسیب های پوستی عمیق باشد بسیار کاربرد دارد. همچنین در میکرونیدلینگ پوست زیبا جو ضخیم تر شده که نتایج طولانی تری را به نسبت پروسه جوانسازی آر اف فرکشنال خواهد داشت. اما توصیه می شود در صورتی که به دنبال رفع چین و چروک های سطحی پوست خود هستید ، از تکنیک آر اف فرکشنال برای درمان این موارد بکار گیرید که با نتیجه ای بی نظیر همراه است.

 

 

تفاوت جوانسازی با آر اف و هایفو

برای برخی از بیماران این سوال پیش می آید که آر اف بهتر است یا هایفو ؟ باید بگویم بیماران جهت انتخاب کدام یک از روش های جوانسازی باید به اندازه کافی درباره مزایا و عوارض هر یک از آن ها مطالعه کرده و با توجه به اهداف شان یکی از آن ها را برگزینند. هایفوتراپی ، روشی جدید جهت جوانسازی می باشد که به صورت سرپایی و در طی یک جلسه انجام می شود در حالی که جوانسازی با آر اف ، باید در طی چند جلسه انجام شود ؛ از دیگر تفاوت های جوانسازی با RF و هایفو می توان به انجام جوانسازی در کدام عمق از پوست ، اشاره کرد. اما عوارض این دو روش جوانسازی تقریبا مشابه هم می باشد. به منظور جوانساختن پوست می توان از ترکیب این دو روش نیز استفاده کرد.

آیا جوانسازی با آر اف بهترین روش جوانسازی پوست می باشد؟

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد این است که بهترین روش را برای جوانساختن پوست خود انتخاب و استفاده کنند ؛ از همین رو ممکن است این سوال برایشان به وجود آید که آیا تکنیک آر اف فرکشنال بهترین روش جوانسازی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر ، هیچ کدام از روش های جوانسازی را نمی توان به عنوان بهترین و مناسب ترین روش به افراد معرفی نمود. هر کدام از این تکنیک ها مزایا و معایبی دارند و برای همگان مناسب نیستند. به عنوان مثال روش هایفو برای درمان افتادگی پوست بسیار مناسب می باشد در حالی که در روش جوانسازی با آر اف برای افزایش حجم صورت بهترین و مناسب ترین تکنیک می باشد. برای انتخاب بهترین و ناسب ترین روش جوانسازی می توانید با پزشکان و کارشناسان کلینیک زیبایی بنیتا مشورت نمایید. آنان در وهله اول ویژگی های پوست شما را می سنجند و از اینکه شما قصد دارید چه مشکلاتی را برطرف کنید آگاه می شوند و با توجه به اطلاعات به دست آمده مناسب ترین روش را به شما پیشنهاد می دهند. پس از آن نیز با بررسی فاکتوری های از قبیل هزینه ، مدت زمان نقاهت ، خطرات و عوارض تکنیک ها ؛ سازگار ترین و مناسب ترین تکنیک را انتخاب می نمایند.

ریکاوری بعد از جوانسازی با آر اف چگونه است ؟

در ابتدا بهتر است بدانید که نانو آر اف فرکشنال برا افراد با تمامی رنگ های پوستی کاملا ایمن و کم تهاجم است. بنابراین برخلاف دیگر روش های درمانی که ممکن است زمان ریکاوری 7 الی 10 روز زمان ببرد ، درمان های سطحی زمان بسیار کمتری برده و زیبا جویان می توانند بعد از 24 ساعت روتین مراقبتی پوست خود را همانند گذشته آغاز کنند. در نتیجه این پروسه دارای دوره ریکاوری و نقاهت سخت و پیچیده نخواهد بود.

 

جوانسازی با آر اف

 

کاربرد جوانسازی با آر اف

  • لیفت پوست صورت بدون نیاز به جراحی
  • برطرف کردن جای زخم و جوش
  • جوانسازی و لایه برداری پوست
  • رفع چین و چروک دور چشم
  • برطرف کردن افتادگی و شلی پوست
  • کاهش ترک پوست
  • رفع آفتاب سوختگی و لکه های تیره ی پوست
  • از نظر کادر درمان بهترین کلینیک زیبایی تهران ؛ یکی از کاربرد های مهم جوانسازی با آر اف لیفتینگ گردن و صورت ، از بین بردن غبغب ، برطرف نمودن چروک اطراف لب و خط خنده می باشد.

مزایا و محاسن جوانسازی با آر اف در تهران 

  • نتیجه حاصل از درمان بلافاصله پس از اتمام اولین جلسه قابل رویت است.
  • در این روش بدون نیاز به جرای و برش دادن پوست و بدون بروز درد فرایند جوانسازی صورت می گیرد.
  • به لایه خارجی پوست هیچ آسیبی نمی رسد.
  • برای همه نوع پوستی قابل استفاده است.
  • با سایر روش ها قابل ترکیب است.
  •  تکنیک جوانسازی با آر اف یک روش غیر تهاجمی است.

 

جوانسازی با آر اف

 

تعداد جلسات درمان و مدت زمان آن

به طور معمول ، سه الی پنج جلسه درمان لازم است ، تا نتیجه کامل به دست آید. طول زمان درمان در هر جلسه حدود 15 تا 20 دقیقه است ، اما چنانچه پوست حساس باشد ، پیش از شروع به کار کادر درمان بهترین کلینیک زیبایی تهران برای انجام جوانسازی با آر اف در تهران و سایر شهر های ایران ، از داروی بیحسی موضعی ( کرم و پماد ) استفاده می شود و بی حس شدن پوست در حدود 30 دقیقه زمان می برد . مراقبت های بلافاصله پس از درمان نیز برای خنک کردن پوست ، حدود 30 دقیقه وقت می گیرد ، لذا مدت زمان کل درمان درهر جلسه بین 60 تا 90 دقیقه وقت لازم دارد .

مراقبت های بعد از جوانسازی با RF

معمولا بیماران پس از انجام روش جوانسازي با آر اف ، مستلزم رعایت مراقبت های خاصی نمی باشند تنها به منظور گرفتن نتیجه بهتر و دوره بهبودی سریع تر باید نکاتی را رعایت کنند که برخی از آن ها عبارتند از :

  1. استفاده از کمپرس یخ به منظور رفع تورم و کبودی.
  2. افرادی که جوانسازی با آر اف در تهران یا سایر شهر های ایران انجام داده اند باید تا مدتی پس از آن ، از شستن پوست ناحیه درمان شده خودداری کنند.
  3. بیماران باید تا مدتی از ماساژ ناحیه تحت درمان پرهیز کنند.
  4. بیمار باید پس از جوانسازي با آر اف ، از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید پرهیز کند.
  5. افرادی که جوانسازی به روش آر اف ، انجام داده اند باید تا مدتی از انجام سولاریوم خودداری کنند.
  6. بیماران پس از انجام آر اف ، تا مدتی جهت شستشوی ناحیه تحت درمان نباید از شوینده های قوی استفاده کنند.

 

 

نکته : با توجه به این که در جوانسازي با آر اف ، از لیزر استفاده نمی شود ، برای هر رنگ پوست حتی پوست های خیلی تیره کاربرد دارد و نیز برای افرادی که پوست شان خیلی حساس است روشی ایمن و بدون عارضه است .

چه افرادی نباید از جوانسازی با آر اف استفاده کنند ؟

  • افرادی که بیماری اسکولار قلبی دارند.
  • افرادی که مبتلا به سرطان هستند.
  • بانوان باردار وشیرده
  • به توصیه پزشکان برترین مرکز زیبایی تهران افرادی که در بدن شان قطعه فلزی دارند نباید این فرایند را انجام دهند.
  • همچنین افرادی که ژل یا بوتاکس تزریق کرده اند ،  با توجه به این که این روش حرارت و گرما دارد ، ممکن است مدت زمان تاثیر بوتاکس کمتر شود.

مدت زمان ماندگاری آر اف

معمولا نتایج آر اف پس از گذشت 2 ماه از انجام آن ، در بیمار ظاهر می شود و تقریبا به مدت 2 سال ماندگاری دارد اما این مدت زمان بسته به میزان مراقبت های بیمار تغییر می کند.

هزینه جوانسازی با آر اف در کلینیک بنیتا

هزینه جوانساختن پوست به روش آر اف ، با توجه به ناحیه تحت درمان ، شرایط بیمار ، تجربه پزشک معالج ، خواسته های بیمار و غیره متفاوت می باشد و هزینه نهایی پس از معاینه توسط پزشک مشخص می شود. اگر در تهران زندگی می کنید و قصد دارید جوانسازی با آر اف را در تهران انجام دهید ؛ می توانید به کلینیک زیبایی بنیتا بهترین و مجهز ترین کلینیک تهران و زغفرانیه مراجعه کنید. این مرکز با بهره گیری از بهترین و جدید ترین دستگاه ها می تواند به شما در رسیدن به زیبایی ، جوانی و شادابی پوست صورتتان کمک کند.

 

 

توصیه می شود افراد در کدام رده سنی برای پروسه جوانسازی با آر اف اقدام کنند ؟

کاندیدای اصلی بکارگیری از دستگاه آر اف ، افراد در رده سنی 30 الی 50 سال می باشند. البته در صورتی که زیبا جویان در سلامت کامل باشند و به هیچ نوع بیماری خاصی مبتلا نشده باشند می توانند تحت درمان با این روش قرار گیرند.

عوارض ناشی از آر اف فرکشنال چیست؟

ممکن است در برخی نواحی تحت درمان ، افراد با عوارض جانبی همچون قرمزی پوست و حتی حساسیت مواجه شوند ، که این عارضه جانبی شایع بوده و به مرور و با رعایت اقدامات بعد از ان نیز بهبود می یابد.

جوانسازی با آر اف بهتر است یا هایفو؟

هنگامی که از روش‌ های جوانسازی پوست و ضد پیری صحبت می شود ، متخصصان زیبایی یکی از روش های آراف فرکشنال و یا هایفوتراپی را توصیه می ‌کنند. در این مواقع سوال زیباجویان این است که ، کدام متد بهتر است؟ باید گفت هر دو تکنیک غیر تهاجمی است و طی آن لایه‌ های پوست با ایجاد گرما تحریک می ‌شود. این گرما سبب بازسازی کلاژن در لایه‌ های عمیق پوست و کاهش چین و چروک ‌ها می شود.

در هایفوتراپی برای ایجاد گرما در لایه‌ های عمیق پوست از انرژی اولتراسوند استفاده می‌ شود که با شدت بیشتری به لایه‌ های پوستی نفوذ می ‌کند. در مقابل لیزر آر اف سطح بیشتری از پوست را پوشش می ‌دهد و متمرکز نیست. با اینکه عمق نفوذ در روش هایفو بیشتر است ، اما قدمت استفاده از آر اف بیشتر است و هایفوتراپی متد جدیدتری در جوانسازی پوست به حساب می آید.

در صورتی ‌که پوستی شل دارید و هدف شما از تکنیک زیبایی برطرف شدن افتادگی پوست در مناطق مختلف است ، هایفوتراپی متدی مناسب ‌تر به حساب می ‌آید. اگر پوستی سفت دارید و تنها می‌ خواهید ، به چهره تان حجم داده و لک ‌های پوستی را رفع کنید ، روش آر اف بهترین گزینه درمانی و زیبایی به حساب می آید.

نکات مهم قبل از درمان آر اف فرکشنال

  • قبل از تکنیک جوانسازی آر اف فرکشنال از قرار گیری طولانی ‌مدت در معرض آفتاب پیشگیری کنید. برنزه ‌کردن با متدهای مختلف باعث آسیب پذیری پوست می شود که بعد از آن امکان درمان با آر اف وجود ندارد.
  • ۱ تا ۲ هفته قبل از آر اف بهتر است از برنزه‌ کردن و آفتاب مستقیم خودداری کنید.
  • پیش از انجام این پروس زیبایی ، سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید.
  • مصرف داروهای رقیق ‌کننده خون همچون آسپرین و ایبوپروفن ، می بایست حداقل ۱۰ روز قبل از آر اف قطع شود. این داروها احتمال خونریزی در انجام آر اف و بهبود زخم‌ ها را کاهش می ‌دهد.
0 0 آرا
امتیاز دهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه